گروه اسفرجانی و همکاران
گروه اسفرجانی و همکاران با هدایت شهرزاد اسفرجانی بر اساس «مدل برج راهبری»، همراه سازمانها، کسب و کارها و افراد میشوند تا از طریق راهبری برند و هدایت مسیر برندینگ به جایگاه لیدرشیپ (رهبری) برسند. این مدل، که توسط شهرزاد اسفرجانی معرفی شده و توسعه یافته است، مدلی استراتژیک، منسجم، اصیل و اختصاصی با نگاه به ارزشهای درونی کسب و کارها و افراد است.بسیاري از سـازمـانهـای قـدرتمـند قـصد دارنـد تـا ضـمن حـفظ بـازار کنونی بـه جـایگاه شـایسته آینده خـود یعنی برند لیدرشیپ (رهبری) دسـترسی پیدا کنند، همچنین برخی کسب و کارها با ورود به بازار به دنبال مسیری آیندهنگر و قابل اتکا برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود هستند. در این مسیر مدیران ارشد سازمانها و صاحبان کسب و کارها ابهامات و پرسشهای زیادی درباره آغاز راه، طی کردن آن و در نهایت پیادهسازی استراتژیهای راهبری در کسب و کار خود مواجه میشوند. استراتژی راهبری برند بر اساس مدل برج، از طریق همآفرینی با صاحبان کسب و کار (Co-Creation) تدوین میشود و راهنمایی گام به گام برای جلوگیری از سردرگمی در مسیر راهبری برند و منجسم کننده کلیه فعالیتهای مرتبط با آن است. به همین دلیل به کسب و کارها و افراد کمک میکند تا بدانند از کجا و چگونه برندینگ را آغاز و بر اساس نتایج به دست آمده برنامهریزی کنند و استراتژیها را تدوین و در نهایت پیادهسازی نمایند.
تدوین استراتژی راهبری برند توسط گروه اسفرجانی با شناخت عمیق کسب و کار و دغدغههای مالکان آن آغاز میشود، چرا که بر اساس مدل برج، برای راهبری برند پیش از هر چیز نیازمند پایههای عمیق و قابل اتکا هستیم که ریشه در ارزشهای کسب و کار دارد. این گروه همراه کسب و کارها هستند و آنها را هدایت میکنند تا خود و ارزشهایشان را به درستی و بدون قضاوت بسنجند و الگوهای تکراری و چالشهای خود را شناسایی کنند. همچنین بازار و مخاطبان کسب و کار خود را بار دیگر به درستی بشناسند و درک عمیقتری از بینش مخاطبانشان داشته باشند. در این مسیر پتانسیلهای رشد، محدودیتهای مسیر توسعه سازمان شناسایی و ارزشهای و تعهدات کسب و کار شفاف میشود. جایگاه و چشمانداز مطلوب سازمان ترسیم و واضح میشود به نحوی که قابل دستیابی و واقعی باشد. در نهایت استراتژی راهبری برند توسط گروه اسفرجانی ارائه میشود و مسیر پیادهسازی و تاکتیکهای تجلی برند برای مخاطب و ذیربطان برند معرفی میشود.
شهرزاد اسفرجانی
بنیانگذار اسفرجانی و همکاران
«مـدل بـرج راهـبـری» بـرنـد نتیجه سـی سـال تجـربـه شهـرزاد اسـفرجـانـی به عـنوان یکـی از نـوانـدیشان صـنعت ارتـباطـات و بـرنـدینگ در ایران، آمـوزشهای بینالمللی او و حـاصـل انـطباق و تلفیق چـند مـدل بینالمللی در زمینه جـایگاهسـازی بـرنـد اسـت
.
گـروه اسـفرجـانی بـا تسـلط بر تدوین و پیاده سازی این مدل، کسب و کارها را در بـرنـدسـازی (درونی و بیرونی) و ایجاد یکپارچگی در میان تـمام واحـدهـا (مـانـند واحـد تحقیق و توسعه، واحـد تـولید، بازاریابی و ارتـباطـات و …) راهبری میکند. آنها کسب و کارها را قـادر مــیکند تـا تعاملات اثربخشتر با مـخاطـبان و ذیربطانش داشته باشند و بتواند با ایجاد تجربههای مطلوب برای مخاطبان، ارزشهای برند را به آنها منتقل کند.