درباره شهرزاد

شهرزاد اسفرجانی؛ قصه گوی برندهای ایرانی

شهرزاد اسفرجانی متخصصی حرفه‌ای است، او به عنوان مشاور و مدیر ارشد برندینگ، به هدایت‌گری و روایت‌گری برندهای ایرانی می‌پردازد و دانش عمیق و ارزشمند خود را در خلق و طراحی استراتژی‌های قدرتمند بازاریابی و راهکارهای خلاق ارتباطات به کار می‌بندد و منتقل می‌کند. ذهن جستجوگر، مطالعه مستمر، دانش به روز و سفرهای بسیار شهرزاد به او آگاهی و بینشی عمیق از فرهنگ‌های متفاوت و ریشه‌های مشترکشان داده است. “قصه‌گوی برند” نامی‌است که مخاطبانش در طی سال‌ها برای او برگزیده‌اند. نگاه استراتژیک و نوآوری همیشگی در محتوا و طراحی‌های او در تناسب کامل با برند شخصیتی اوست: قصه‌گویی خلاق، هوشمند، مشتاق، آینده نگر و الهام‌بخش. شهرزاد متعهد و پایبند به اصول اخلاقی و حرفه‌ای است و ارتباطات را به خوبی می‌شناسد. قصه‌گوی برندهای ایرانی یک متفکر است که از جوانب مختلف مسائل را می سنجد و از احوالات کسب و کارها و بازارشان به شکلی اصیل و خلاقانه با خبر است. او موثرترین مطالب را می‌یابد، در دنیای واقعی ارتباطات و برندسازی نوین دوباره می‌آموزد و آموزش می‌دهد، چرا که یکی از مهمترین ارزش‌های شخصی او انتقال تجربه و دانش کسب و کار به افراد جوان، مستعد و مشتاق یادگیری از طریق آموزش در سطوح گوناگون است. پدرش استاد علی اسفرجانی از اولین فارغ التحصیلان مدرسه هنرهای زیبا و مینیاتوریست گرانبهای مرز و بوم ایران، نقش پررنگ و چشم‌گیری در مسیر زندگی او داشت، همسرش هوشنگ کامکار، یکی از افتخارات موسیقی ایران است و صبا کامکار تنها دخترشان همچون مادرش دستی بر آتش برند و دنیای خلاقانه ارتباطات دارد و چون پدرش در دنیای پرشور موسیقی فعالیت می‌کند.

زندگی حرفه‌ای شهرزاد 3 دوره اصلی آن:

دوره‌ی اول

در مجموعه کارپی به عنوان یک طراح گرافیک و بسته‌بندی در محضر استاد کامران کاتوزیان؛ “در کنار او فهمیدم که چقدر نمی‌دانم” در این ایام که از آن به دوران شاگردی و طلبگی یاد می‌کند از یک طراح گرافیک به یک مدیر آتلیه بدل شد.

دوره‌ی دوم

تاسیس آژانس تبلیغاتی داروگ (قورباغه ای که قبل از باران می‌خواند) جایی که مهارت‌‌های او با برندهای بزرگ ایرانی و بین المللی همچون چای گلستان، یونیلور، تتراپک، روغن موتور کاسترول، زعفران سحرخیز و بسیاری دیگر پیوند خورد و آموزش‌های بین المللی بسیاری به همراه داشت.در طی 18 سال داروگ تاسیس شد ، رشد کرد و به داروگ بین الملل تبدیل شد.

دوره‌ی سوم

با داروگ به سمت افق‌های گسترده تر خداحافظی کرد چرا که او معتقد بود دنیای تبلیغات و ارتباطات روز به روز در حال تغییر است و این تحول دیر یا زود در ایران به چشم مي‌خورد، او برای به اشتراک گذاشتن و آموزش تجربیات گذشته مسیر دیگری در پیش گرفت و رفت، تا از آینده یاد بگیرد!

در این دوران بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی تجارت و هنر در ایران و اقصی نقاط جهان کرد. او یک رویا داشت! و دیدن رویا با رویا داشتن فرق بزرگی دارد! شکل دادن به یک نظریه جدید در هدایت‌گری و قصه‌گویی برند و خلق آن با دست خالی حتی احمقانه هم به نظر می‌رسید. اما شهرزاد آماده تحقق رویایش بود! او همواره در پی ایجاد تعادل بین سه وجه بوده و هست: یادگیری و گفتگو درباره آنچه آموخته، پیاده سازی دانش خود در دنیای واقعی کسب و کارها با مشتریان جدید و توسعه و گسترش آن با همراهی تیم همکارش.

امروز شهرزاد پس از مسیری که بخشی از آن را برای نخستین بار در این حرفه و به تنهایی پیموده، با علاقه و اشتیاق فراوان به پشتوانه دانش و تجربه غنی و عمیقش قصه‌های برندهای ایرانی را روایت می‌کند و در کنار آن به مطالعه، آموزش و مربی‌گری می‌پردازد