نوری در انتهای تونل دیده می‌شود!

طی چند هفته گذشته هیچ خبر مثبتی به ما نرسیده است و فکر نمیکنم که هیچ خبر خوبی هم در راه باشد.
بنابراین تصمیم دارم به جستجوی نور و خبرهای مثبت برای صاحبان مشاغل کوچک و متوسط باشم.

چند هفته طول کشید تا ما توانستيم به روش جدید کار کردن عادت کنیم، اما حالا که مدتی گذشته به این فکر می‌کنیم که چطور می‌توانیم از اوضاع فعلی برای بقا و شکوفایی کسب و کارمان استفاده کنیم و از این بحران با امید و اعتماد به نفس با موفقیت بیرون بیاییم. در این مدت با از خانه کار کردن سازگار شدیم و به کارمندان خودمان هم این اجازه را دادیم که از خانه کار کنند. به جلسات و همکاریهای مجازی هم خوش‌آمد گفتیم که البته این را مدیون توانایی و انعطاف پذیری تکنولوژی هستیم.

شکی نیست که برخی از صنایع مانند سیر و سفر و جهانگردی با قطع شدن پروازها و مسافرت‌ها از کاهش تقاضا آسیب دیده‌اند. اما برخی  دیگر مانند خرده فروشی و کالاهای سریع مصرف به دلیل تغییر رفتار مصرف کنندگان در سراسر جهان، هنوز درآمد خوبی کسب می کنند – 55٪ از چینی‌ها و 31٪ ایتالیایی‌ها گفتند که برای تأمین نیازمندی‌هایشان از خرید اینترنتی استفاده می‌کنند در حالی که به طور معمول حضوری به فروشگاه‌ها می‌رفتند.

شرایط فعلی برای آنهایی که مدلهای کسب و کارشان طوری طراحی شده که می‌توانند محصولات یا خدمات خودشان را به صورت اینترنتی بفروشند یا لااقل این امکان برای کسب و کارشان وجود دارد فرصت مناسبی به وجود آورده است. چرا که مخاطبانشان در حال حاضر در خانه گیر کرده‌اند و خیلی بیشتر از معمول در حال جستجو در فضای مجازی هستند و به دنبال چیزهایی برای تعامل و سرگرم کردن خود و خانواده شان می‌گردند. شما به عنوان صاحب کسب و کار فقط باید حضور اینترنتی قوی داشته باشید و پیام و خدمات خود را متناسب با شرایط فعلی بازار در حال تغییر تطبیق بدهید. صاحبان مشاغل به کمک تبلیغات اینترنتی می توانند تقاضای موجود در بازار را جلب و به سمت فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنند.

لیست مشاغل کوچک و متوسط ​​که فرصت‌های جدید برای خودشان ایجاد کرده‌اند لیستی طولانی است. از معلمان خصوصی گرفته که با ارائه تخصص خودشان به کودکان والدین شاغل از خانه برای خود درآمد ایجاد کرده‌اند تا مؤسسات ورزشی و یوگا که موفق شده‌اند مشتریان را فعال و راضی نگه دارند چرا که به سرعت کلاس‌های ورزشی و یوگای اینترنتی را به لیست سرویسهایشان اضافه کرده‌اند. در نهایت، همگی ما باید عضلات انعطاف‌پذیری خودمان را که قبلاً تقویت شده‌اند به کار بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *