سالهای پایانی جنگ تحمیلی بود، در دفتر پدرش كه با توجه به شرايط آن روزگاران تعطيل شده بود، کار میکرد، کاتالوگ یک ماشین جعبه چسبزنی یاگن برک را پیدا کرد. در صفحات داخلی نقشه جعبههایی بود که دستگاه میتوانست چسب بزند. هر کدام از نقشهها به اندازه یک مربع ۲ در ۲ سانت بود اما برای او یک گنج، از روی اینها بود که هندسه را یاد گرفت. خط او حجم را فهمید و همینجا بود که عاشق اینگونه از علم دیزاین شد. سال بعد با استاد کامران کاتوزیان آشنا شد و ۵ سال در دفتر ایشان به طراحی تخصصی بستهبندی پرداخت، در محضر استادش درک کرد که این کارگردانی چه ظرافتهای بیشماری نیاز دارد.
بستهبندی محل ملاقات علم و هنر است.از سویی باید به تمام جوانب علمی و کمی بازاریابی و برندنیگ پاسخ دهد و از سوی دیگر با ظرافت هنر، زبانی قابل فهم و جذاب برای کالا پیام بیافریند. به این دلیل است که دیزاین بستهبندی در دنیای کسب و کار امروز بخش جدانشدنی از سایر عوامل توسعه دهنده هویت برند است.
شهرزاد اعتقاد شدیدی به پتانسیل و نیاز بخش خصوصی به ترکیبی از این علم و هنر دارد، افرادی که بتوانند بدون سعی و خطا و زیانهای سنگین آنها را به برنامه طراحی و دیزاینهای قابل اعتماد برسانند. مهارتی که درك و برداشت درستي ازبرند،نیازمخاطب ، بازار و دنیای رقابت و تاثیر آن در طراحی درست بسته بندی دارد. طراحي بستهبندي يكي از المانهاي مهم در توسعه برند محسوب ميشود كه ضروري است در هنگام پرداختن به آن ارزشهاي برند مد نظر قرار گيرد.