بینش مخاطب

بينش مخاطب همچون يك سنگ قیمتی بايد استخراج شود.

آیا تاکنون برای شما این سوال پیش آمده است که چرا در ترجمه‌ی انگلیسی بینش‌یابی برای یافتن بینش از کلماتی مانند پیداکردن ( Finding ) استفاده نشده و به جای آن از کلمه‌ی استخراج ( Mining ) استفاده شده است. بینش مانند سنگی با ارزش است که حقایق پنهان مصرف‌کنندگان را در خود نگه داشته و در اعماق خودآگاه و ناخودآگاه آن‌ها نشسته است و برای یافتن آن باید مانند یک معدن‌چی از مشاهدات و نتیجه‌گیری‌‌های سطحی عبور کرده در اعماق رفتار و نحوه‌ی عملکرد مصرف‌کنندگان جستجو کنیم.

درواقع برای آنکه یک بتوانید بینش واقعی مخاطبان و مصرف‌کنندگان را پیدا کنید باید فردی صبور باشید و بدون پیش‌شنوایی به مخاطبان و مصرف‌کنندگان گوش داده و نحوه‌ی رفتار و مصرف آن‌ها را بدون زدن برچسب‌‌های برگرفته از قضاوت‌های شخصی مشاهده و سپس تحلیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *