سه راز بزرگ برای کشف درست از دنیای درون و شناخت دقیق از دنیای بیرون

مسیر خلق یک برند ماندگار، با کشف ارزش‌های درونی و شناخت دقیق حوزه کاری شروع می‌شود. اما پرسش این است که به چه شیوه‌ای می‌توان به کشفی درست از دنیای درون و شناختی دقیق از دنیای بیرون رسید؟ پاسخ، فراگیری و مهارت انجام  “سه راز بزرگ” است.

راز اول: کمتر بگویید و بیشتر بشنوید
وقتی سکوت می‌کنید و به دور از ” پیش شنوایی‌ها “، با دقت و حضور کامل به آنچه دیگران می‌گویند گوش می‌دهید، این فرصت را پیدا می‌کنید تا گفته‌های آنها را از زوایای گوناگون بررسی کنید. درمی‌یابید که هر فرد چگونه “خودش” و “کسب و کار اش” را “روایت” می‌کند. یکپارچگی یا تضاد هر روایت‌ را تشخیص می‌دهید و معنا و تأثیرگذاری هر واژه را بهتر درک می‌کنید.
وقتی سکوت می‌کنید ” صدای ذهن ” خود را بهتر می‌شنوید. فرصت پیدا می‌کنید “روایت” خود را پیش از آن که به زبان بیاورید ” ویرایش ” کنید. و در نهایت می‌آموزید که از چه واژها و چه ساختار روایی برای بیان شفاف‌تر، دقیق‌تر و کامل‌تر آنچه در ذهن دارید استفاده کنید.
اگر به این اصل باور داشته باشید که ” شما کلام تان هستید “، پس برای خلق برند خود، باید همیشه این راز را به خاطر داشته باشید و به آن عمل کنید:
کمتر بگویید و بیشتر بشنوید.

راز دوم : بیشتر ببینید
وقتی که بدون آگاهی و بیش از اندازه می‌بینیم، ذهن ما پر می‌شود از اطلاعات گوناگون، بی‌ربط و پراکنده‌ای که نه تنها کمکی به بالا رفتن دانش و آگاهی ما نخواهد کرد، بلکه بیشتر از پیش سردرگم و مضطرب می‌شویم. باید تمرین کنید آنچه که می‌بینید را “با دقت ” انتخاب کنید و آنرا “بیشتر ببینید”. ببینید افراد یا برندهایی که توانسته‌اند برپایه ارزش‌های درونی، جایگاهی منحصربه فرد در حوزه کاری خود کسب کنند، چگونه رفتار می‌کنند و چه تصویری از خود به دیگران ارائه می‌دهند.
همچنین، تمرین کنید “خود” را از زاویه دید “دیگران” ببینید. توجه کنید که آیا نوع رفتار شما و تصویری که از خود به دیگران ارائه می‌دهید با ارزش‌های درونی و جایگاهی که می‌خواهید در حوزه کاری خود کسب کنید هماهنگ است؟
جهان درون و جهان بیرون را بیشتر ببینید، این راز بزرگ به شما کمک می‌کند تا از مطمئن ترین مسیر به جایگاهی که سزاوار آن هستید برسید.

راز سوم : بیشتر بنویسید
تا زمانی که ایده‌ها در ذهن شما هستند هیچ گاه “واقعی” نخواهند شد. قلم را بردارید و هرآنچه در ذهن دارید را روی کاغذ بنویسید. این اولین گام برای “واقعی” شدن “ایده‌های” شما است.
ممکن است در ابتدا نامنظم، پرکنده و نامفهوم بنویسید. ممکن است با خواندن نوشته خود نا امید شوید. توجه داشته باشید عمل به راز سوم نیاز به شکیبایی و مداومت دارد. پس نوشتن را ادامه دهید! به مرور خواهید دید، هرچه بیشتر می‌نویسید، نوشته شما منظم‌تر، منسجم‌تر و شفاف‌تر خواهد شد.
“نوشتن” به شما کمک می‌کند قدرت کلمات را بیشتر درک کنید و به ساختار مناسبی برای بیان ایده‌ها و افکار خود برسید. همچنین با “بیشتر نوشتن”، ناخودآگاه ذهن‌تان را آموزش می‌دهید تا موجز، دقیق و تأثیرگذار صحبت کنید.
و در نهایت، وقتی “بیشتر می‌نویسید”، کردار شما نیز تغییر خواهد کرد و با پندار و گفتار شما هماهنگ خواهد شد.
پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک در کسب و کار از مسیر توجه و عمل به “سه راز بزرگ” ممکن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *