درباره گروه آموزشی شهرزاد
یکی از مهمترین دغدغههای شهرزاد اسفرجانی، موضوع آموزش و انتقال دانش و تجربه خود به افراد علاقهمند و بهخصوص جوانان بوده و هست. یادگیری به همراه بکارگیری روشی بود که شهرزاد به کار میبست و همین موجب تسلط او در استفاده از آنچه میآموخت شده بود ، پس از آن به آموزش علاقهمند شد، چرا كه آموزش از طرفي موجب تسلط بيشتر او به مباحث در فضاي واقعيتر ميشد و از طرف ديگر فعاليت متخصصان حرفه اي و كاربلد بيشتري را در فضاي كار بههمراه داشت، به همین دلیل همواره در کنار راهبری برندهای معتبر و اصیل ایرانی در مراکز آموزش عالی و همچنین در قالب برگزاری کارگاههای تخصصی گوناگون تلاش میکند افراد حرفهای و علاقهمند را برای حضوری قدرتمند و موثر در فضای کسب و کار توانمند سازد.
استاد ممیز و سرکار خانم فهیمه سوادکوهی نقشی موثر در ایجاد این بینش و توانایی داشتند، در همکاری شهرزاد با انجمن تازه تاسیس گرافیک، سمیناری توسط او در یکی از دانشگاهها برای دانشجویان برگزار شد همانجا بود که استاد ممیز که از نحوه تدریس و آموزش بسیار راضی بود، شهرزاد را تشویق به ادامه تدریس کرد و به دنبال دعوت خانم سوادکوهی، به تدریس موضوع بستهبندی در دانشگاه پرداخت. از حدود سالهای 1374 تا 1384 در دانشگاههای متعددی در تهران و اصفهان مشغول به تدریس بود که از جمله آنها میتوان به “دانشگاه آزاد تهران مرکز” و “علم و فرهنگ” اشاره کرد . تمام تلاش او این بود که دانشجویان را با موضوع واقعی بستهبندی از ابتدا تا انتها و در شرایط واقعی بازار آشنا کند. در این سالها به صورت همزمان در انجمن صنفی تبلیغات و دانشگاه صداو سیما به تدریس موضوع تبلیغات پرداخت و طی پیشنهادی دوره 8 هفتهای تبلیغات توسط شهرزاد، طراحی و در مدرسه ویژه تدریس شد. در سال 1378 با کمک آقایان امرالله فرهادی و افشین آشتی دوره یکساله ارتباطات یکپارچه بازاریابی طراحی شد و سالها یکی از دوره های آموزشی معتبر و مورد علاقه جوانان و علاقهمندان حوزه بازاریابی و تبليغات بود، افراد موفق و متخصص که در حوزههای مختلف خوش میدرخشند ارزشمندترین ثمره فعالیت 11 ساله شهرزاد و تیم آموزش و تلاشهایشان در این دوره آموزشی هستند. از جمله مهمترین مباحثی که در این دوره تدریس میشد میتوان به ایجاد رابطه درست کاری، پاسخگویی متعهدانه، ارائه پاسخهای خلاق، مدیریت رفتار، مهارتهای کار تیمی، نوشتن و ارائه پروپوزال و تفکر خلاق اشاره کرد.
شهرزاد اسفرجانی
همبنیانگذار گروه آموزشی شهرزاد
مرجان سلمانزاده
مدیر آموزش
حسین راستی
تسهیلگر/مربی
لاله خسروی
تسهیلگر/مربی
مرجان فروغی
تسهیلگر/مربی
شهرزاد در این مسیر پیش رفت و موفقیت و اعتبار او در این سالها موجب شد تا پس از چندی با حوزه استارتاپها آشنا شود، مهمترین دغدغه و مشکل آنها نحوه معرفی خودشان به اثربخشترین شکل ممکن به جامعه بود، در این حین با گروه روایتگری شهرزاد آشنا شد و پس از 9 تا 11 ماه کار گروهی توانستند دوره ای تحت عنوان روایتگری کسب و کار طراحی کنند که در آن یاد میگیریم چگونه هر کسب و کاری میتواند داستان ارزشمند و منحصر به فرد خود را بیان کند. در کنار این شهرزاد همواره با دغدغه آموزش، اقدام به برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی میکند، آنچه در ادامه میخوانید نمونه ای از آنهاست:
کارگاه بینش مخاطب
دوره خلق جایگاه برند
دوره تولید محتوا
دوره توقف اضطراری
دوره بسته بندی
دوره هنر خدمت به مشتری
دوره مهارتهای ارائه