آيا تاكنون براى شما اين سوال پيش آمده است كه چرا در ترجمهى انگليسى بينش يابى براى يافتن بينش از كلماتى مانند پيداكردن (finding) استفاده نشده و به جاى آن از كلمهى استخراج (mining) استفاده شده است. بينش مانند سنگى با ارزش است که حقايق پنهان مصرف كنندگان را در خود نگه داشته و در اعماق خودآگاه و ناخودآگاه آنها نشسته است و براى يافتن آن بايد مانند يك معدن چى از مشاهدات و نتيجهگيرىهاى سطحى عبور كرده در اعماق رفتار و نحوهى عملكرد مصرف كنندگان جستجو كنيم.
درواقع براى آنكه بتوانيد بينش واقعى مخاطبان و مصرف كنندگان را پيدا كنيد بايد فردى صبور باشيد و بدون پيش شنوايي به مخاطبان و مصرف كنندگان گوش داده و نحوهى رفتار و مصرف آنها را بدون زدن برچسبهاى برگرفته از قضاوتهاى شخصى مشاهده و سپس تحليل كنيد.
#گروه_روايتگرى_شهرزاد #كسب_و_كار #روايت #مخاطب #بينش
#بينش_مخاطب#شهرزاداسفرجانى #بينشيابى
#brandstorytelling #branstory #shahrzadesfarjani #sharzadbrandstory #insight #mining #insightmining #audience #audiencereactions