بينش مخاطب همچون يك سنگ ارزشمند بايد استخراج شود

آيا تاكنون براى شما اين سوال پيش آمده است كه چرا در ترجمه‌ى انگليسى بينش يابى براى يافتن بينش از كلماتى مانند پيداكردن (finding) استفاده نشده و به جاى آن از كلمه‌ى استخراج (mining) استفاده شده است. بينش مانند سنگى با ارزش است که حقايق پنهان مصرف كنندگان را در خود نگه داشته و در اعماق خودآگاه و ناخودآگاه آنها نشسته است و براى يافتن آن بايد مانند يك معدن چى از مشاهدات و نتيجه‌گيرى‌هاى سطحى عبور كرده در اعماق رفتار و نحوه‌ى عملكرد مصرف كنندگان جستجو كنيم.

درواقع براى آنكه بتوانيد بينش واقعى مخاطبان و مصرف كنندگان را پيدا كنيد بايد فردى صبور باشيد و بدون پيش شنوايي به مخاطبان و مصرف كنندگان گوش داده و نحوه‌ى رفتار و مصرف آنها را بدون زدن برچسب‌هاى برگرفته از قضاوت‌هاى شخصى مشاهده و سپس تحليل كنيد.

#گروه_روايتگرى_شهرزاد #كسب_و_كار #روايت #مخاطب #بينش

#بينش_مخاطب#شهرزاداسفرجانى #بينش‌يابى

#brandstorytelling #branstory #shahrzadesfarjani #sharzadbrandstory #insight #mining #insightmining #audience #audiencereactions