دقیقا کجایی؟

برای “خلق آینده” بسیار مهم است که شناخت درست و دقیقی از جایگاه فعلی خود داشته باشید. طی چهار سال گذشته، و در طول شش دوره برگزاری دوره “روایت‌گری کسب و کار” دریافتیم، یکی از مهم ترین نقاط ضعف افرادی که کسب و کار شخصی خود را مدیریت می‌کنند این است که شناخت درستی از جایگاه واقعی خود در میان مخاطبان و حوزه تخصصی که در آن مشغول به کار هستند ندارند.

بیشتر افراد، جایگاه کسب و کار خود را “پایین‌تر” ویا “بالاتر” از جایگاه واقعی آن می‌بینند و مسیر خود را براساس این شناخت نادرست تعیین می کنند. افرادی که جایگاه خود را “پایین تر” از آنچه هست می‌بینند، توانایی های خود را نادیده می گیرند، در معرفی خود کم گویی می کنند، ظرفیت ها و فرصت ها را نمی بینند و جسارت لازم برای برداشتن گام های بلند را از دست می دهند.

اما کسانی که جایگاه کسب و کار خود را “بالاتر” از آنچه هست می‌بینند، در معرفی خود زیاده گویی می کنند، بیش از توانایی خود مسئولیت قبول می کنند، و انتظاری را در ذهن مخاطب ایجاد می کنند که قادر به برآورده کردن آن نیستند. نتیجه اینکه نمی توانند بجا و درست از ظرفیت های موجود استفاده کنند و فرصت ها را از دست می دهند.

اگر کسب و کار شخصی خود را مدیریت می کنید باید مدام از خود بپرسید : دقیقا کجایی؟

پاسخ دادن به این پرسش کار ساده ای نیست. پیش از هرچیز باید شکیبایی، جسارت و ظرفیت روبرو شدن با نقاط قوت و ضعف خود را داشته باشید. از شیوه‌های علمی و الگوهای بین المللی معتبر برای شناسایی جایگاه واقعی خود در بازار استفاده کنید. و در کنار آن با افرادی که شناخت درستی از شرایط کسب و کار امروز دارند مشورت کنید تا به شما کمک کنند خودتان را از بیرون ببینید و در نهایت به این آگاهی برسید که “دقیقا کجا هستید”.

#برند #پرسونال_برندينگ #كسب‌وكار

#بيزنس #روايتگرى_كسب_وكار #برندينگ #داستان_برند

#شهرزاداسفرجانى

#بازاريابى #روايت_برند #استارتاپ #توسعه_فردى

#توسعه_كسب_و_كار#آموزش

#brandstorytelling #shahrzadbrandstorie #brandingstrategy #shahrzadbrandstories #brandingcoach #personalbranding #brand #shahrzadesfarjani