در دنیای برندینگ امروز، هر روز بیشتر از برندهای پایدار میشنویم. برندینگ پایدار مدل جدید در مدیریت راهبردی برند است که در کنار حداکثر کردن سود و رشد، اهداف زیربنایی اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی را دنبال کند. پایداری برند تنها کار کردن روی “اثرات ظاهری آسیب” و یا ” مسئولیت اجتماعی” نیست. بلکه با نگاه به اثرات عمیق برند، در قلب استراتژی سازمان شکل میگیرد. به این شکل برند در نقاطی که منابعش را از آن برداشت میکند، متعهد به خلق ارزش و احترام به همه مخاطبان برند می شود.
برندها چرا به دنبال پایداری هستند؟
برندهای پایدار هم سود خود را در آینده بلند مدت تضمین میکنند و هم با ایجاد محبوبیت میان مخاطبانشان، آنها را به خود وفادار میکنند.برندها و پیشنهادات آنها متنوع و نامحدود هستند، امابودجه ی مخاطب محدود است. و به دنبال تناسب و تمایز مطلوبش در میان انتخاب هاست.تعدادی از مخاطبان، در این انتخاب به پایداری برند توجه جدی دارند که تعدادشان هم هر روز بیشتر میشود.برای مثال، آنها در انتخاب نوشابه محبوب خود، علاوه بر طعم کوکاکولا و پپسی به پایداری برند توجه میکنند.مثلا کدام یک در زمینه کاهش و بازیافت زباله مؤثرتر عمل میکنند، رفتار منصفانهتری با منابع انسانی دارند و یا در زمینه اقتصادی شفافتر هستند.