برند #نایک با صرف وقت، درایت و تمرکز و هزینه بسیار توانست علامتی را جایگزین نوشتار کند.
علامت یا سمبلی که در خود حرکت دارد و در پس معنا میگوید:
just_do_it# #nike
اما در حقیقت این سمبل از نام الههای اسطوره در یونان وام گرفته شده است.
?Can you believe that we still love a goddess
Nike is a global shoe maker company. But it is known also for its simple but unique logo design. The Nike swoosh logo is a glaring example of how a visual turns a business into a trustworthy brand. The logo was once considered as an insignificant and humble symbol. It later became a part of sports culture.
The company takes its name from the Greek goddess of victory, Nike. The goddess was an inspiration to Greek warriors. When the warriors won a war they used the say ‘Nike’ to each others.
مهمترین دارایی برند جایگاهی است که در ذهن مخاطب خلق کرده است.
ما با مفاهیم پنهان زندگی میکنیم بدون آنکه آگاه باشیم!