شهرزاد اسفرجانی؛ قصه گوی برندهای ایرانی
شهرزاد اسفرجانی متخصصی حرفهای است، او به عنوان مشاور و مدیر ارشد برندینگ، به هدایتگری و روایتگری برندهای ایرانی میپردازد و دانش عمیق و ارزشمند خود را در خلق و طراحی استراتژیهای قدرتمند بازاریابی و راهکارهای خلاق ارتباطات به کار میبندد و منتقل میکند. ذهن جستجوگر، مطالعه مستمر، دانش به روز و سفرهای بسیار شهرزاد به او آگاهی و بینشی عمیق از فرهنگهای متفاوت و ریشههای مشترکشان داده است. “قصهگوی برند” نامیاست که مخاطبانش در طی سالها برای او برگزیدهاند. نگاه استراتژیک و نوآوری همیشگی در محتوا و طراحیهای او در تناسب کامل با برند شخصیتی اوست: قصهگویی خلاق، هوشمند، مشتاق، آینده نگر و الهامبخش. شهرزاد متعهد و پایبند به اصول اخلاقی و حرفهای است و ارتباطات را به خوبی میشناسد. قصهگوی برندهای ایرانی یک متفکر است که از جوانب مختلف مسائل را می سنجد و از احوالات کسب و کارها و بازارشان به شکلی اصیل و خلاقانه با خبر است. او موثرترین مطالب را مییابد، در دنیای واقعی ارتباطات و برندسازی نوین دوباره میآموزد و آموزش میدهد، چرا که یکی از مهمترین ارزشهای شخصی او انتقال تجربه و دانش کسب و کار به افراد جوان، مستعد و مشتاق یادگیری از طریق آموزش در سطوح گوناگون است. پدرش استاد علی اسفرجانی از اولین فارغ التحصیلان مدرسه هنرهای زیبا و مینیاتوریست گرانبهای مرز و بوم ایران، نقش پررنگ و چشمگیری در مسیر زندگی او داشت، همسرش هوشنگ کامکار، یکی از افتخارات موسیقی ایران است و صبا کامکار تنها دخترشان همچون مادرش دستی بر آتش برند و دنیای خلاقانه ارتباطات دارد و چون پدرش در دنیای پرشور موسیقی فعالیت میکند.
زندگی حرفهای شهرزاد 3 دوره اصلی آن:
دورهی اول
دورهی دوم
تاسیس آژانس تبلیغاتی داروگ (قورباغه ای که قبل از باران میخواند) جایی که مهارتهای او با برندهای بزرگ ایرانی و بین المللی همچون چای گلستان، یونیلور، تتراپک، روغن موتور کاسترول، زعفران سحرخیز و بسیاری دیگر پیوند خورد و آموزشهای بین المللی بسیاری به همراه داشت.در طی 18 سال داروگ تاسیس شد ، رشد کرد و به داروگ بین الملل تبدیل شد.
دورهی سوم
با داروگ به سمت افقهای گسترده تر خداحافظی کرد چرا که او معتقد بود دنیای تبلیغات و ارتباطات روز به روز در حال تغییر است و این تحول دیر یا زود در ایران به چشم ميخورد، او برای به اشتراک گذاشتن و آموزش تجربیات گذشته مسیر دیگری در پیش گرفت و رفت، تا از آینده یاد بگیرد!
در این دوران بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف تحصیل در دانشگاهها و مدارس خصوصی تجارت و هنر در ایران و اقصی نقاط جهان کرد. او یک رویا داشت! و دیدن رویا با رویا داشتن فرق بزرگی دارد! شکل دادن به یک نظریه جدید در هدایتگری و قصهگویی برند و خلق آن با دست خالی حتی احمقانه هم به نظر میرسید. اما شهرزاد آماده تحقق رویایش بود! او همواره در پی ایجاد تعادل بین سه وجه بوده و هست: یادگیری و گفتگو درباره آنچه آموخته، پیاده سازی دانش خود در دنیای واقعی کسب و کارها با مشتریان جدید و توسعه و گسترش آن با همراهی تیم همکارش.
امروز شهرزاد پس از مسیری که بخشی از آن را برای نخستین بار در این حرفه و به تنهایی پیموده، با علاقه و اشتیاق فراوان به پشتوانه دانش و تجربه غنی و عمیقش قصههای برندهای ایرانی را روایت میکند و در کنار آن به مطالعه، آموزش و مربیگری میپردازد